Przedmioty i ścieżki dydaktyczne
Zajęcia prowadzone są w języku polskim i angielskim.
Bloki tematyczne
W ciągu czterech semestrów oferujemy cztery ścieżki dydaktyczne poświęcone następującym obszarom:
- Zarządzanie projektem międzynarodowym (International project management) – poświęcone realizacji projektów w międzynarodowym otoczeniu, co związane jest z uwzględnieniem wielokulturowości i doborem odpowiednich podejść i metod pomocniczych (design thinking, agile, itp.).
- Analityka biznesowa (Business Intelligence) – dostarcza wiedzy o technologii inteligentnej analizy danych oraz umożliwia zdobycie praktycznych umiejętności przekształcania surowych danych w użyteczną informację biznesową.
- Zarządzanie marką (Brand management) – koncentruje się na kształtowaniu marki w środowisku międzynarodowym, z wykorzystaniem systemowego podejścia do marki, w tym marki osobistej, pracodawcy, badań ukierunkowanych na użytkownika.
- Doskonałość operacyjna (Operational excellence) (nowość! wprowadzona w r.a. 2024/2025) – odpowiada na wyzwania związane z utrzymaniem ciągłości biznesu (business continuity). Obejmuje twórcze rozwiązywanie problemów, zarządzanie zmianą, zarządzanie procesami i doskonaleniem usług biznesowych
Wybrane przedmioty ogólnoakademickie:
- Historia
- Geografia
- Filozofia
- Statystyka
- Rachunkowość
- Finanse
- Komunikacja
- Marketing
- Metodologia badania
- Prawo
- Zarządzanie
- Politologia
Wykłady monograficzne (tematyczne, do wyboru):
- Komunikacja w organizacji
- CSR
- Globalne inwestycje
- Prawo zamówień publicznych
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Fuzje i przejęcia
- Rozwiązywanie problemów
- Finanse międzynarodowe
- IT w biznesie
- Data science
- Przywództwo
- Biznes w UE
Dodatkowe zajęcia
- Dwa języki obce w tym Business English.
- Projekty badawcze (80 godzin) Realizowane pod nadzorem pracownika w ramach godzin kontaktowych. Służą angażowaniu studentów w badania naukowe realizowane w UEK. W przeciwieństwie do praktyk mają na celu testowanie, tworzenie i rozwijanie teorii związanych z prowadzeniem globalnego biznesu.
- Praktyki (120 godzin) realizowane w firmach partnerskich. W każdej firmie studenci będą mieli mentora, pod którego opieką realizować będą własny projekt.
- Seminaria (60 godzin). W ich trakcie studenci będą przygotowywali prace dyplomowe na tematy dotyczące funkcjonowania firm partnerskich i ich otoczenia, a także z opcją tzw. prac zamawianych, czyli dedykowaną tematowi zgłoszonemu przez firmy partnerskie.